۱۸ بهمن ۱۳۸۸

گلایه

کره زمین 515 میلیون کیلومتر مربع مساحت داره! چرا فکر می کنید واسه همه جا نیست؟ جدیدن هم که دارین ماه رو آسفالت می کنید!!
چرا همدیگه رو می کشید؟ چرا نمی تونید در آرامش با هم زندگی کنید؟ چرا انقدر از همدیگه می دزدید و به حق خودتون قانع نیستید؟
هرچقدر هم که بدزدید، باز می میرید و تموم می شید! اگه شما به حق خودتون قانع باشید، مطمئنن بچه هاتونم از گشنگی نمیمیرن! چون بقیه هم به حق خودشون قانع هستند!
اگه آدمها انقدر به هم دروغ نمی گفتند، تهمت نمی زدند، با هم کار نداشتند و سرک نمی کشیدن مدام به زندگی هم دیگه! اگه فقط همه خوب بودند و سعی می کردند زندگیشون رو پیشرفت بدن! اگه فقط توی دنیا هرچیزی و هرکسی سرجای خودش بود!
هرکسی به اندازه تلاش و هوش و شعورش نسبت به بقیه ارجح تر می شد! اگه فقط توی دنیا عدالتی بود...
چه دنیای قشنگی می شد.
 اگه توی کشوری که به خاطر داشتن نفت و گاز این همه ثروتمنده ولی بچه هاش به این روز می افتند، اگه آدمهایی که مدارکشون رو به شکل "کاملن" افتخاری از "آکسفورد" گرفتند یا فقط به خاطر پوشیدن یک لباس مسخره و تشتک به سری، در حد شعور و انسانیتشون داشته باشند و زندگی کنند نه اینطوری و ارقام حسابهای بانکیشون سر به فلک نکشه! (من به هیچ عنوان مخالف با زندگی مرفه نیستم، من مخالف با دزدی و کلاشی و کلاهبرداری و "مافیایی" بودن هستم) چقدر زندگی قشنگ تر بود!
کاش همه افکار خوبی داشتیم، رفتار خوب و گفتار خوبی داشتیم!
تو این عالم به این بزرگی جا واسه همه هست به "خدا" (همون خدایی که می پرستید، می خواد انرژی باشه، می خواد یه نیروی برتر باشه، می خواد کائنات باشه، می خواد یه جرقه باشه یا هرچی دیگه، من الان و در این نوشته تحت الفظی بهش می گم خدا).

پی نوشت: می خواستم راجع به این بنویسم که کی می خواد به من ضمانت بده اگه صبح تا شب نماز بخونم و قرآن سر بگیرم، اون دنیا یکی مثل این یا این منتظر من هستند؟! یا آقایون بسیجی؛ کی بهتون ورق نوشته ی امضا شده داده که حوریای بهشتی این شکلین؟؟ یا مثلن این شکلی!!!  ولی خوب دیدم قضیه خیلی انسان دوستانه شده دیگه اینارو ننوشتم!!!
________________________________________________________
 نوشته شده در یکشنبه، هجدهم بهمن سال 1388 شمسی، ساعت 11:04 صبح.

110 Comment:

سارا گفت...

سلام یهدا گلی جونم
مطلب فوق العاده بود ، عکسهای ضمیمه هم عالی ، البته یادت باشه که اگر یکی یه وقت پیدا شد که بهت ضمانت داد ، انسانیت حکم میکنه که به ما هم خبر بدی و تنها تنها نماز نخونی وقرآن به سر نگیری ، ما هم دل داریم و از اون آقایون منتظر هم بدمون نمیاد !!!! اما از شوخی که بگذریم عزیزم ، اگه آدما این چیزا رو میفهمیدن از روز اول زندگی آدمها به این مسیری که داره میره نمی رفت ، ماجرا یه کمی پیچیده است ، بر میگرده به خلقت انسان و اونهمه پیچیدگی که تو وجودش هست ، و دلایل اونهمه پیچیدگی که از علم ژنتیک شروع میشه و به جامعه و مردم و تربیت و ننه بابا و حکومت و غیره و ذلک ختم میشه .... نه ! این مدینه ی فاضله ای که ازش گفتی تو این دنیا که نه ، تو صد تا دنیای دیگه هم با وجود آدمیزاد پیدا نخواهد شد که نخواهد شد ...

سارا گفت...

اما عزیز دلم ، موضوع اینجاست که هرچقدر حریص تر ، حسودتر ، وحشی تر و بی احساس تر میشه این انسان ، خوشی و خوشحالی و خوشبختی هم ازش دورتر و دورتر و دورتر میشه ... حداقلش اینه که حالا که نمیشه دنیا و آدماش رو عوض کرد ، خودمون رو بخاطر خوشبختی خودمون تغییر بدیم و به انسانیت برگردیم ، چون واقعا این رو تجربه کردم و به عینه دیدم که هرچقدر آدما انسان تر میشن و هرچقدر انسانی تر زندگی میکنن ، احساس آرامش ، امنیت و خوشخبتی بیشتری دارن ...

مازیار گفت...

یهدا .... ؟!
زمین 515 کیلومتره فقط ؟!
یکم کم نیس ؟!!؟

مازیار گفت...

اون خانوم دومیه چارلز ترونه ؟!
--
پست انسان دوستانت رو به انحراف کشیدم !
حقیقت اینه که شهوت قدرت و ثروت ،برای خیلیا سیری ناپذیره . یارب مباد آنکه گدا معتبر شود ...

خاکستر گفت...

سلام نازنین
ممنون که سر زدی...
خب عزیز شما حتما حور بهشتی تشریف داری...
به این بشر میگن انسان...
کسیکه خدا گفته باید بر روی زمین حکومت کنه...
این صحبتها دیگه گلایه نداره...همینیه که هست کاری هم نمیشه کرد...
یک شاعر مغربی میگه "من از انسان پست تر ندیده ام..."
خب پس دیگه برای چی شکوه داریم...
باید بسازی و زندگی کنی...

ممنون که خبرم کردی...

به امید آزادی سبز...

آدم گفت...

معلومه که دل پري داريد
اما اينهايي که گفتي ملاک خوب يا بد بودن نيست
کلا ما آدمها خيلي متظاهر و ريا کار هستيم.

یهدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

مازیار؛
آره اون چارلیز جونه!

پیردختر سبکسر گفت...

راست می گی. جا برای همه هست. اما آدمیزاد همیشه بیشتر و بیشتر می خواد و نمی خواد بپذیره که هرچقدر هم بیشتر داشته باشه نه می تونه و نه فرصتش رو داره که از همه ی داشته هاش استفاده کنه.

شورشگران گفت...

یهدا عزیز دل .. شاید همین عزیز دل گفتن های ما .. این بیچاره بدبخت های مذهب باور و عقب مانده را به كانال .. « هر دختری كه به مردی اظهار محبت كرد « حالا معلوم نحست ما مرد هستیم یا نه « ، حتمن روابط نامشروع لهو و لعب بدون اجازه اخوند حتا در دنیای مجازی گاهی با هزاران كیلومتر فاصله .. بر قرار است ..« اتفاقن مطلب خوبی است و بعد از 22 بهمن مفصل در این باره می نویسم .. فعلن گرفتارم ..
اما چون این اقایان مزدوران بیت رهبری « این ها حتمن اقا هستند و اگر هم نباشند كسر شان میاورد اگر بگویند « به نام و ادرس شما كامنت گذاشته اند و اگر شما می خواهید من حذف كنم .. اما من پیشنهاد می كنم .. بگذاریم همانطور بماند ..
اما این مزدوران هدف دیگری هم دارند .. به گند كشیدن و بجا ن هم انداختن انسانها .. بخصوص مخالفین قتل و غارت و دزدی و زندان و شكنجه و تجاوز ... از قاتل و مزدور و متجاوز به خود .. انتظاری نیست
دوستدار هم شما های نوجوان و با انرژی و شاد و به امید رهایی از قید و بند استبداد مذهبی

یهدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

سارای عزیز؛
کاملن در این مورد که هرچی آدم بهتر باشه، دنیای بهتر و زندگی بهتری خواهد داشت باهات هم عقیده هستم.
و چقدر خوشحالم که تو هم به عینه به این موضوع رسیدی.
امیدوارم هر روز بهتر و بهتر و به دنبالش خوشبخت تر و خوشبخت تر باشی.

بهنام گفت...

درود
نظر لطفته خوب من انيارو واس كسايي ميزارم كه خوشش مياد ;) خوب حالا شما كه خشتون نمياد من براتون مدرنشو ميزارم خوبه ؟:)
مطلب جالبي بود ممنون كه اومدي
بدرود

ناشناس گفت...

بابا من دارم برنامه میریزم بترکونیمش اونوقت شما دارید به رستگاری فک میکنید؟!

بهنام گفت...

درود
نظر لطفتونه ;) من اينارو واس اونايي گذاشتم كه خراب اين خراب شده هان :) اگه ميخواي مدرن شوهم بزارم ؟
ممنون كه اومدي مطلت هم جالب بود خوندم هم اين و هم پستهاي بعدي خسته نباشيد
بدرود

zodiak گفت...

بابا من ميخوام بتركونمش اونوقت شما دم از رستگاری میزنید؟

آسمان سخت گفت...

سلام دوست خوبم
مرسی از حضور سبز و مهربونتون .
در طول تاریخ همیشه جنگ و نزاع بشریت علیه بشریت بخاطر قدرت طلبی و زیاده خواهی عده ای علیه عده ی دیگه بوده . برای رسیدن به قدرت و ثروت به ابزارهایی مثل عوام فریبی و فرافکنی و ابزارساختن از دین و درجهل و خرافه نگهداشتن مردم استفاده کردن .
اما درنهایت انتهای این گونه نظامهای قدرت طلب و توتالیتر نابودیه .
به امید پیروزی حق بر باطل .

زادمهرهمیشه سرافراز به پارسی گفت...

درود برشما.

باسپاس ازبزرگواری شما.

کار تازه تان راخواندم.

...خوب و خواندنی...

...تادیداری دیگه...

zodiak گفت...

کدوم روز؟
کدوم پست؟
کدوم کامنت؟

سیاوش گفت...

یهدا جان
مشکل کمی پیچیده هستش.
اولا منابع در جهان به صورت یکسان در اختیار همه نیست. همین گروهی را تشویق می کنه که به دنیای دیگران دست اندازی کنند.
اما مشکل بزرگتر اینه که همیشه گروهی هستند که سریع و زیاد می خوان. همون ها که بهشون می گیم انگل.
تصور بکن کسی مثل همون کردان که هیچ استعدادی نداشت به جز فریب کاری.
گاهی احساس می کنم به جای ایراد گرفتن از آدمها و همین انگلها باید ببینیم مشکل نظام اجتماعی ما چی هستش. اگر به فرض همه آدمها خوب باشن آیا باز هم عدالت برقرار می شه و همه به اندازه زحماتشون از مواهب بهره مند می شن؟
البته باید به آدمها اشکال گرفت اما سیستم اجتماعی ما هم عادل نیست و در درجه اول باید فکری به حال نظام اجتماعی کرد.

مینا گفت...

من تضمین نمی کنم !!
بعد می خوان دنیارو قشنگ کنن خوشه بندیش می کنن!
واکنش این آدما در مقابل دیدن اون عکس بچه می دونی چیه ؟؟ واااای حالم بد شد ! حالا دیگه نمی تونم غذا کوفت کنم!!

یهدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

سیاوش عزیز
کاملن با آنچه گفتی موافقم (نظام اجتماعی)
ولی یک مسئله ای که هست، من به سیستم جزء به کل اعتقاد دارم. اینه که به نظرم باید همه چی از خود ما آغاز بشه.

داریوش گفت...

همه ی این سرتاپای گلایه ات را چه زیبا و نغز ، برتراند راسل در دو واژه چکانیده و افشرده :

خواست ِ قدرت

درباره ی پایان نوشتارت هم حافظ شیرازی به گمانم است که می فرماید :

پدرم روضه ی رضوان به گندم بفروخت
ناخلم باشم اگر من به جویی نفروشم!

بهشت اگر هم باشد ، که نیست ، چندان به درد هم نمی خورد ، دنیای خودمان را عشق است و ایران مان را!

تراش باشی گفت...

این همان آرمان شهریست که از روز ازل انسان ها به آن فکر می کنند، اما افسوس که رسیدن به این اتوپیا، عملا غیر ممکن است.. حداقل در این فضای مجازی و در ایده‌ و تفکرات خود چنین دنیایی را به بوته‌ی فراموشی نسپاریم..

تراش باشی گفت...

این همان آرمان شهریست که از روز ازل تمام متفکران و دگراندیشان در پی آنند..

Iran گفت...

سلام
بابا این حوری هات منو کشته
البته حوری نشان ندهنده جنس مونث هست و برای حوری جنس مذکر باید نامی دیگر برگزید. مثلا حور....!!!!

آپیدم
با
ایران - پرچین

شاد و سربلند و پیروز و پایدار و سبز باشی

رختخواب دوشـــیزگی گفت...

اون آقا خوشگل کچله کیه؟ منم یه دونه از اونا بی زحمت!

روشنایی گفت...

آهای مردم دنیا گله دارم گله دارم
من از عالم و آدم گله دارم
من از دست خدا هم گله دارم
یهدا جون،باهات هم رای و همدردم.ولی یه چیزی هی تو گوشم زنگ میزنه،اونم اینه:"می خواستیم دنیای بهتری بسازیم
ولی خود نتوانستیم،انسان بهتری باشیم."
دربارۀ حوریان فرو هشته چشم هم باید بگم،اگه بهشتی در کار باشه و منم بهشتی باشم،هرگز دلم نمیخواد با یکی از این حوریا،اونجوری که تو قرآن و روایات توصیف شدن،دمی هم به سر برم.
داریوش هم گمون کنم دکمۀ"م"رو به جای دکمۀ"ف"فشار داده.منم از زبون حافظ میگم:
"چو طفلان تا کِی ای زاهد،فریبی
به سیب بوستان و جوی شیرم
"من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود
وعدۀ فردای زاهد را چرا باور کنم؟"

امین گفت...

اجازه خانم
آخوند محلمون گفته اگه فقیر نباشیم نمی ریم بهشت
گفته باید کسی باشه که حقمونو بخوره تا اونا برن جمنم ما بریم بهشت
گفته ما باید دعا کنیم تا آقا ظهور کنه و ما رو نجات بده و خودمون نباید کاری کنیم
گفته خدا خودش می دونه با دزدا چکار کنه ما چکاره ایم
گفته شما سرتون به کار خودتون باشه خدا خودش ناظره همه چی هست
تازه گفته نخندین گناه داره ، پس الکی به آخوند محلمون نخند .

protester گفت...

گلایه ای دارم،این که چه خوب میشد دیگران را مسخره نمی کردیم،منظورم آخونداست.با وجود این که هر روز به همراه خدایشان ما را مسخره کنند و زنده بودن ما را لطفی بدونند که در حقمان روا داشته اند!
خواستم حرفای یکی از پست های وبلاگم را پیست کنم،دیدم وسواسم نمیذاره جمله ای را حذف کنم پس به لینکش ارجاع میدم!
http://protester.blogfa.com/post-70.aspx

Unknown گفت...

با حرفهای سارا موافقم
درضمن اضافه کنم: اگر این دین و مذهب و آخوند نبود ما مردم یه جوری دنیا رو با انصاف بین خود تقسیم میکردیم این دین و مذهب و آخوند بین ما ها رنگ ایجاد کردند و طبقه بندی های:
مردها از زنها بهترند / اعراب از ایرانیها بهترند/ امام و پیغمبر و بعدشم آخوند بهتر از دیگران هست / آزاد از برده بهتره !!! وای که این دین چقدر طبقه بندی داره !!
شاعر میگه :
چون که بی رنگی اسیر رنگ شد
موسی با موسی در جنگ شد
اگر این آخوندها به خاطر دکانداریشان رنگها رو نمیساختند و ما ایرانیان فقط به فرمایشات زردشت و کوروش اعتنا میکردیم و آنها را سر مشق زندگی از صبح تا شام خود قرار میدادیم دیگر این رنگها و طبقات اجتماعی یا از بین میرفت یا خیلی کمرنگتر از این بود که الان هست

آواتور گفت...

کسی چیزی رو امضا نکرده انگار.
یک نگاه به آمار مرگ میر از مریضی ها و بالایای طبیعی تو جهان بنداز بعد به "آش دهن سوز نبودن دنیا" بیشتر پی میبری.
موفق باشی.
راستی اون هوری دومی مورد علاقه منم هست.

مهدی گفت...

سلام چه طوری یهدا ؟
چند تا (مستند!) دیدم ، مغزم داره منفجر میشi . حالم خوب نیست
حالم از همشون به هم میخوره ....

(زندگی خواهم کرد) خیلی باحال بود. مبارکه

محمدرضا گفت...

سلام ...
ببین ها ..من کلی ذوق کردم گفتم بیام بهت خبر بدم نگو خودت خونده بودی...:(
ایرادی نداره. مهم همین بود که خونده بشه. چه تو وبلاگ من چه تو هر جای دیگه ای. منم به شناخت انسانهای بزرگ خیلی علاقه دارم. خیلی دوست دارم ببینم چه کار کردن ، چه جوری زندگی کردن..
...

سینیور زامبی گفت...

دفعه آخرت باشه عکس چارلیزو میذاری در معرض تماشای عموم ها!

afshin گفت...

[گل] ** جوانان دلیر میهن :

با افتخار اعلام می کنیم :

ما خواهان دمکراسى و همه اصول آن هستیم، آزادى بیان، حقوق

مدنى، حقوق بشر، حقوق اقلیتها...همه حقوق جهانشمول شهروندی

از همه مردم دعوت می کنیم تا در تظاهرات جنبش سبز در 22 بهمن شرکت نمایید.



* قصر ضحاک هنوز آباد است
تو به ویرانی این کاخ بکوش... [گل]

در به در گفت...

كاش خيلي ها اينا رو ميشنيدن اونوقت هيچكس نميگفت ميشه بريد اون طرف تر
راستي يه سوال؟؟؟
براي منم جا هست؟؟

rohollah گفت...

اگه دوتا ازونايي كه گفتين منتظرتون باشه، نماز مي‌خونين اونوقت؟! خدا كنه همين دنيا مشابه اينا گيرتون بيآد
در كل مطالب‌تون زيبا بود، اگه همه همينطور فكر مي‌كردند
ديگه لازم نبود شبا زار بزني تا بري بهشت
همينجا ميشد بهشت

دامون گفت...

شادمانه روزهات.
نه نميشه بي ادبيه و بنده وارد مقولات بي ادبي نخواهم شد !!!

دامون گفت...

شادمانه روزهات .
نه نميشه گناه است ميرويم جهنم و من تابش را ندارنم ومن وارد مقولات بي ادبي نميشوم البت اصلش فكر كنم در ابيات ايرج ميرزا باشد دقيقا نميدانم .
چه نيك پدري .

شاسگول گفت...

زكي سه بابا!
ما رو باش تا به حال فكر ميكرديم تو پسري!
خداييش شانس آوردم رو همين حساب نيومدم كلي حرف هاي بي تربيتي برات بزنم!
(حالا جدي جدي دختري يا خواستي بسيجي ها رو اينطوري سر كار بذاري؟)
(چون ميدوني امثال من خيلي تيزن و هيچ وقت فريب نميخورن)
(ارواح عمه امون البته!)
حالا اصلا بحث چي بود؟ بهشت و جهنم؟
من يكي خيالم راحته كه بعد از مرگ هيچي نيست
ما هم مثل بقيه حيوانات پوك ميشيم و ميريم پي كارمون
ميدوني يهدا مشكل ما آدمه چيه؟
اينه كه تنها موجود زنده كره زمين هستيم كه به "خودآگاهي" رسيديم و رو همين اصل "نيستي" رو مي فهميم و همينه كه نشستيم براي رهايي خودمون از اين ترس عظيم، داستان و افسانه سر هم كرديم كه زندگي با مرگ تموم نميشه و ال و بل و جيمبل!

ترانه گفت...

جدیییییییییی ای ول من از اول راهنمایی ترک نماز کردم یعنی از اینا بهمون نمی دن ما ته دیگ هم قبول داریما ... خدا خودت یک جور کنار بیاد دیگه ...

مسعود گفت...

درود یهدا

هیچگاه هیچ چیزی ایده آل نیست و واسه همینه که اون روز رو هیچگاه نخواهیم دید که هیچکس برای منافع خودش و منافع بیشتر خودش حرص و آز نداشته باشه.

پیروز باشی. پاینده ایران

محمد علی ابراهیمی گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
فاخته گفت...

درود بر يهداي عزيز
كاش نفس كشيدن ، تنها آزاديم نبود
كاش براي شادي بدنبال بهانه نبودم
كاش در دنيا جايي براي من بود
كاش ......

محمد علی ابراهیمی گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
محمد علی ابراهیمی گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
کوروش گفت...

درود
یهدا جان این که کی ضمانت میده نیاز به یک بحث طولانی در مورد ایده آلیست و ماتریالیست داره تا به این سوال پاسخ بدیم که آیا
"فکر مغز را آفریده"
یا
"مغز فکر را به وجود آورده"
و اون وقت میشه با اون پاسخ همه چیز را تضمین کرد یا همه چیز را نقض کرد ...

اما در مورد اینکه گفتی چرا به حق خودمان قانع نیستیم !
شاید وجود یک اسلوب خوب و بد در اعماق ذهن ما که ریشه در تربیت ما هم داره باعث میشه چیزی را خوب(!) بدانیم و چیزی را بد(!)
و حالا برای رسیدن به خوب در ذهنمان و دوری از بد ساخته شده توسط خودمان چنان کارهایی میکنیم که گاهی اوقات طبق یک معیار اشتباه انسان تعریف میشیم!
شاید فراسوی خوب و بد را دیدن و نسبی نگری راه حل موضوع باشد اما چه گویم از "شیطان گرایی" و بعضی (نه همه) متال ها که اندیشه های نیچه را به خود نسبت میدهند ...
پاینده ایران

ثلج گفت...

عبادت و اطاعتی که به خاطر براد پیت یا انجلینا جولی باشه ، همون به درد ریختن تو آفتابه می خوره. ایناییهم که صبح تا شب نماز می خونن و اظهار بندگی می کنن فقط به خاطر ترس از جهنم یا عشق به بهشت ، یه عده بدبخت هستن.
در ضمن عبادت و خدا دوستی که فقط دین اسلام نیست. خیلی از بی دین ها خیلی جلوتر از این مسلمونای ما هستن.
اون عکس دختر بچه رو هم که گذاشتین ، مال یکی از روستا های آذربایجان شرقی هست ، هر کدوم از دوستان خواستن کل عکس هاش رو من دارم ، از تمام بچه هایی که سوختن.

یهدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

ثلج عزیز، دقیقن منظور هم همینه!
اینها انقدر دنیاشون و مغزشون کوچیکه که، بهشت و جهنمشون به این چیزا خلاصه می شه!!

the man who never smile گفت...

سلام
میدونی
همه چیز به شعور آدم بستگی داره
دزدی
خوردن پول و زندگی مردم برای ماها شده یه امر روزمره
این مسخره بازیا آخرش همین میشه که باعث میشه زندگی ها بشه صحنه جنگ
خیابونا میشه جنگ
هرکی بتونه اونیکی رو بخوره برده
قانون جنگل
فعلا
شادزی

Unknown گفت...

بله......
ضمن موافقت با ثلج
منم عرض می کنم: عبادت باید از روی شناخت و آگاهی باشه نه طمع و ترس. که اگر اینطور شد همانی می شود که یه مدت نماز می خوانی و بعد از مقطع راهنمایی ترکش می کنی و بخیال خودت راحت شدی از یه مسئولیت دست و پا گیر
به عبادت باید به چشم عشق و محبت ورزی نگاه کرد نه انجام مسئولیت.

روشنایی گفت...

یهدا جون،مازیار دیگه چرا؟من دیدم یکم تو تارنگار ساقی کشمکشه،میگی واسه اون بوده؟من نمیدونم چرا ما نباید قدر با هم بودنو بیشتر از اینا بدونیم.درسته که بسی خنگم،ولی با همۀ خنگیم اینو میدونم که بودنهر کدوم از ما میتونه دلگرمی باشه واسه دیگرون. دوستان،ازتون خواهش میکنم همدیگه رو بدون ÷شتیبان نذاریم.

شراره گفت...

سلام عزيزم....
فكر كنم قبلا تو بلاگ مازيار اسمت را ديدم....و خيلي از اومدنت به بلاگم خوشحالم...خانه نيستم كه پست هات را بخونم...پس ببخش...در اولين فرصت دوباره سر مي زنم و كامنت مي زارم....
از اشناييت خوشحال شدم...
به اميد دوستي نزديك تر...

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

سلام
ممنون از پیامتان
اگه می شد .....
موفق و سربلند باشید

غیرخودی ها گفت...

سلام دوست خوب و همرزم عزیزم
همیشه این قدرت طلبی و تمامت خواه بودن افراده که باعث ایجاد بحران های عظیم اجتماعی از قبیل فقر و فساد در یکسو و تجمل گرایی و رفاه طلبی و متورم شدن ثروتمندان از سوی دیگه میشه .
کسانی که به حق خودشون قانع نیستن همیشه تجاوز به حقوق ضعیف تر از خودشون میکنن و همه چیز رو برای خودشون اخذ میکنن .
مطلبتون خوب و با معنا بود .
راستی منم همین الان به روز شدم . با یه مطلب خیلی مهم .
به امید پیروزی.

آرش گفت...

درود بر تو یهدا جان

از گلایه گفتی، من هم یک گلایه داشتم: من یک پرسپولیسیم( البته زیاد پیگیر فوتبال نیستم). حالا اگر پرسپولیسی بودن خیانته، خیالی نیست، من یک خائنم. اما اگه دلیل دیگه ای داره خوشحال می شم بشنوم... بگذریم.

من این چند روز، زیاده خسته ام و دل و دماغ نوشتن نداشتم... اما 22 بهمن برام یه امیدواری بزرگه که می تونه خیلی در روحیم تاثیر داشته باشه.... راستی گفتم امید، او هم خیلی گرفتاره... ولی امروز و فردا آپ می کنه.

باز هم لفظ تکراری: موفق باشید!!!

بدرود

Iranish Video گفت...

[گل] دوستان عزیزم ،

با کلیپ ، موزیک ویدیویی " هی‌ آیت الله بچه‌ها رو راحت بذار " یا همون آهنگ معروف دیوار پینک فلوید Pink Floyd آپ هستم ، دانلودش کنید لطفا [گل][گل][گل]

ناشناس گفت...

از برکات اسلام همینه جور چیزاس دیگه

Unknown گفت...

یهدای عزیز ممنون از نظرت
مطلبت رو خوندم بسیار عالی بود
درسته توی این دنیا هیچ چیز عادلانه ای وجود نداره و
اساس دنیا بر حسب قدرته و در طبیعت هم هر کی قوی تر باشه پیروزه
و انسانیت هیچ اهمیتی نداره
پیروز باشی

ارمان گفت...

باسلام به اباجی گلم! منم دنبالت می گشتم تا اینکه خودت اومدی و گل ازگلم شکفت! خوشحالم که دوباره ازبندفیلتررها شدم! این مطلبی که نوشتی باورکن فقط به جنگلی شباهت داره که اسمش متاسفانه ایرانه! شما اگر به کشورهای غربی رفته باشی یا نه همین کشورهای شرق دور خواهی دید که ارزش انسان چقدر است. چون قانون حاکم است و انها ادمهای سودجویی به اسم ولی فقیه ندارند.باورکن ازتلویزیون امریکا دیشب مستندی درباره کمک به اسیب دیدگان توفان کاترینا پخش شد که واقعا جالب بود. یه تیم نجات مخصوص کمک به سگها وگربه های محاصره شده درسیل بود!حالا تصورش را بکن درهمین شهر تهران چندنفر بخاطر فقر و بیماری که نیازبه کمک مالی داره جان می دهند ولی بقول خودت این تشتک بسرها ککشان هم نمی گزد. باورکن انسانیت به دین و مسلک نیست. به ادعاهم نیست!

MAT گفت...

کم کم داری نظام فلسفیت رو کامل میکنی !زنده یاداحمد شاملو یه شعری در مورده همین نگاه ایده آلیست تو داره :
اندکی بدی در نهاد تئ
اندکی بدی در نهاد من
اندکی بدی در نهاد ما
و لعنت جاودانه بر تبار انسان فرود می آید
آب ریزی کوچک به هر سراچه - هر چند که خلوت گاه عشقی باشد-
شهر را
از برای آن که به گنداب در نشیند
کفایت است

ارمان گفت...

در ضمن به این اقای ابراهیمی می گم تو که لالایی بلدی چرا واسه خامنه ای نمی خونی. جرم کدامیک نزد خدا سنگین تره کسی که فقط نماز نمی خونه یا کسی که می خونه و میادنمازجمعه و دم ازتقوا می زنه و حسین حسین می کنه ولی دستور میده باتوم کنند در.....جوونای معترض به حکومت جور! کسی که فقط نمایشی ازدین می دهد ولی ارش رحمانی پور را به جرم ناکرده ازهستی ساقط می کنه. توکه این همه ایات قران رو نوشتی چرا ننوشتی که اگه کسی رو به جرم اعتراض به رفتار غلط بکشند جرمش چقدر سنگینه؟ اونایی که نماز نمی خونن ولی انسانند و مهربان و بخشنده و غصه همنوعان خود را می خورند و باشادیهای اونا شاد میشن و با گریه هاشون گریه می کنن ایامستحق جهنمند واونوقت احمدی نزاد دروغگو و مزور و کردان جاعل و جنتی دغلباز و خامنه ای ریاکار برن بهشت!! اگه خدا بخواد اینطور حکم کنه من خدای شما رو قبول ندارم. ولی من می دونم که خدای خوب من تقاص افعال زشت شما رو می گیره!البته ما منتظر تقاص خدای مهربون نمی نشینیم. خواهید دید!

ایلیا گفت...

ا
من فکر کردم فقط دماوند رو دارن آسفالت میکنن پس کار به ماهم رسید..
عکسا و مطلب خوبی بودن
دوست عزیز من مدتها پیش رو بلاگر مینوشتم الان فقط تو وردپرس هستم
از آشنایی باهاتون خوشحالم
سبزیم و بیشمار
http://ofogheroshan.wordpress.com

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

نبودی و جواب کامنت قبلی رو ندادی ...زنگ زدم بهش ... دلم طاقت نیاورد که منتظر تایید تو بشم .. خبرهای خوب در راهه !

مازیار گفت...

یهدای عزیز ...
حالا که قضیه فیصله پیدا کرده ، فکر کنم فرصت خوبی باشه تا ازت بخاطر محبت و توجهت تشکر کنم . اون کامنت آخرت خیلی برام ارزشمند بود .
برای من هم وبلاگستان و دوستان وبنویسم خیلی با ارزشن ... این جملت رو باید طلا گرفت ( چون آدما با اندیشه هاشون با هم دوست می شن )
من هم کاملن به این موضوع واقفم ... برای من ،دوستانی که از این طریق مجازی پیدا کردم ، خیلی با ارزش تر از سایر دوستانم هستن .
این رو هم بگم که ...من هم از خوندن نوشته های تو و مخصوصن کامنت هات محظوظ میشم .
کلن از آشنایی با شما خوشحالم و اگر ناراحت و نا امیدت کردم من رو ببخش .

امین گفت...

با نثر طنر محرمانه از رحیم رسولی به روزم

محمدرضا گفت...

میگما این پستت با وجود اینکه کوتاه بود ولی خیلی حرف جالبی توش بود. راستش منو به فکر فرو برد.

یک مطلبی را یکبار یک جایی خوندم که خیلی زیاد رو من تاثیر گذاشت. نوشته ای بود از Carl Sagan یک فضاشناس آمریکایی که از زاویه دیگه ای به همین مطلب نگاه کرده بود. یک عکسی که توسط یک کاوشگر از فاصله 3.7 میلیارد مایلی از زمین گرفته شده بود الهام بخش اون نوشته است. درواقع از این فاصله کره زمین به این بزرگی نیست و فقط یک نقطه آبی کمرنگه. اما تصور اینکه همه آنچه که تاکنون در تاریخ بودن انسانها اتفاق افتاده روی این نقطه آبی کمرنگ اتفاق افتاده آدم را عجیب به فکر فرو می بره. این مطلب را ماهها پیش تو بلاگم گذاشتم. پیشنهاد میکنم حتما بخونش . فایلش را اگه میتونی بگیر چون گوش دادن به فایل یک حس خاصی به آدم میده. اسم مطلب هست A Pale blue Dot . تو موضوعات بلاگ روی cosmic که کلیک کنی مطلب را میاره.
...
بابت این نوشته زیبات هم ازت ممنونم.

آسمان سخت گفت...

تمامی الفاظ جهان را در اختیار داشتیم
و آن نگفتیم تا به کار آید
چرا که تنها یک سخن
تنها یک سخن
در میان نبود:
آزادی
مانگفتیم
تو تصویرش کن


سلام دوست خوبم
به روزم . اگه دوست داشتین بهم سربزنین .

دیوونه گفت...

واقعا عین واقعیت رو نوشتی.متاسفانه باید بگم حرفات درسته.هرچی بیشتر میریم جلو محبت و عاطفه و انسانیت و کلا مفهموم زندگی اجتماعی کمرنگ و کمرنگ تر میشه.یهدا جان ببخشید اگه یه مقدار دیر میام

noah گفت...

دنياي ايده آليستي كه نماي نسل روشن فكر جامعه ي ماست

هرگز به وجود نميياد . 90% ايدئولو‍ي ها فقط رو كاغذ

قشنگن . نه لنين زندگيش هم تراز باغبونش بود نه

هيتلر ولي ما هميشه از همه اونايي كه اون بالا بالاهان
طلي كاريمو و با اونايي كه انتقاد ميكنن هم صدا .

MAT گفت...

جان؟چی ؟ ما؟ چرا بی خیال بشم عزیز؟بدی ندیدیم که !این بلاگ اسپات هم خوبیش اینه که دوستای خوبی مثه شماها توشید !

ناشناس گفت...

یهدا جان ؟
می تونم بپرسم چرا همچین احساسی داری و فکر میکنی به شعورت توهین شده ؟؟!
من نگرفتم قضیه ناراحتیت رو ...
ببین تا من تو این فاز مهربونی و گل و بلبل هستم ، بگو که اگر دلخوری پیش اومده از دلت در بیارم .

محمدرضا گفت...

ممنون از پیام زیبایی که برام نوشتی. این جور نوشته هااصلا باعث ناامیدی و افسردگی من نمیشه. نگاه تازه ای را بهم نشون میده..
مدتهاست که سعی میکنم تا شاد و سرحال زندگی کنم.
سبز باشی

بزرگمهر گفت...

درود یهدا جان
منم اومدم بلاگ اسپات! اگر امکان داره لینک وبلاگم رو اصلاح کن. ممنون دوست خوبم
پاینده ایران

امین گفت...

ممنون از حضور دوباره ات
آخه دوست داشتم بیشتر بیای به خاطر همین دوباره پیغام دادم

rasool moien گفت...

سلام
ممنون که به من سر زدی ...
ضمانت اینکه اونجا چی در انتظاره رو کی می تونه بده ؟ فکر کنم هیچکس ... نه نه شاید خود آدم.
وقتی عقل می گه زندگی کن و شاد باش چرا زندگی و شادی و دیگری رو باید گرفت ...
نمی دونم ... این قصه سر دراز دارد.

ناشناس گفت...

آخه چرا ؟!؟
نه دیگه تورو جان هر کی دوس داری تو دیگه از قهر نگو ... دختر خوبی باش دیگه !
در ضمن ... روز قیامت وجود نداره ... یه تایم نزدیک تر بگو لطفن !
ببین قضیه اینه که هم من و هم اون ، آدم های مودی moody هستیم ... و حالا توی مود خاصی یه کاری کردیم ... شما ببخشید .
اینکه میگی " یادم باشه دیگه جوگیر شماها نشم و کار خودم بکنم " به خودت مربوطه ... ولی همین جوگیر شدن تو بود که باعث آشتی کردن ما شد !
مگه تو همین رو نمی خواستی ؟!
خلاصه اگه قضیه قهر کردن و اینهاس که بگو رسمن یه پست هم برای سرکار بنویسم و جلوی جمع عذرخواهی کنم ... !!! یا یه راهکاری پیشنهاد کن ...
برای اینکه از اهدافمون دور نشیم این پایین زیرنویس مبارزاتی می نویسی ؟! فکر خوبیه
" مرگ بر اصل ولایت فقیه "

روشنایی گفت...

همیشه خوش خبر باشی.

ناشناس گفت...

اووووف ... آخیش پس قضیه این بود ...
من متاسفم بابت این خنگ بازی که درآوردم . این دنیای مجازی اینطوریه دیگه ... وقتی طرف رو نمی بینی و لحن حرف زدنش رو نمی شنوی ، تشخیص شوخی و جدی سخته .
من حدس زدم که شوخی میکنی ... ولی خب چون به تازگی همین طوری شوخی شوخی داشتم به فنا می رفتم ، ترجیح دادم جدی بگیرم !
..
تا احمدی نژاده ** هر روز همین بساطه !
کلن میگما ...

ناشناس گفت...

والا چه عرض کنم ...
اگه تو برای اون معضل راه چاره ای چیدا کردی ، من رو هم در جریان بزار . چون من هم از اون رنج می برم . این شیوه ی مدرن چت کردن یه مقدار سخت نیست ؟!؟
تجاوز ، جنایت ** مرگ بر این ولایت

ناشناس گفت...

گیر میدیا !!
گفتم به خودت مربوطه ... این خیلی محترمانس . یعنی صلاح کار خود را خودت بهتر میدانی ! ok ؟!
--
رای مارو که نه ...
رای شمارو دزدین ** دارن باهاش پز میدن

یهدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

کسی رای من رو ندزدیده!
رای من جزو همون یکی دو میلیون اول بود که به حساب اومد!

مهدی گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
afshin گفت...

[گل] هم‌میهنان بخوانیم - چون لازم است بدانیم [گل]

افزایش سرطان‌ در کودکان به دلیل پخش امواج پارازیت

انوشیروان محسنی بندپی، نایب رییس کمیسیون بهداشت در مجلس، اعلام کرده است که شدت گرفتن پارازیت‌های ارسالی هم‌زمان با وجود آلودگی هوا، برای سلامت مردم تهران نگران‌کننده است و افزایش سرطان را در کودکان به همراه داشته ....

[ناراحت] به کدامين گناه ...

ناشناس گفت...

asl please !!

دیالوگ سرخ گفت...

با حال می نویسی ... شبیه خودمون....موفق باشی

محمد علی ابراهیمی گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
نامیرا گفت...

اطلاع رسانی کنید
طبق اخبار رسیده از یکی از منابع موثق؛ رژیم کودتا قصد دارد در روز 22
بهمن از طریق مهره های نفوذی خود در غالب پذیرایی از حامیان جنبش سبز دست
به مسمومیت گسترده بزند.تا به اهداف زیر دست یابد
شناسایی موج زیادی از مسموم شدگان در بیمارستانها
کریه کردن چهره جنبش سبز در خیانت به حامیان خود
از این رو در این روز به هیچ وجه از مواد آشامیدنی و خوراکی که در غالب
دوستداران و حامیان جنبش توزیع می گردد استفاده نکنید و حتما به صورت
گسترده اطلاع رسانی کنید

محمد علی ابراهیمی گفت...

چرا نظر مرا پاک کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر من چه گفتم ...........

محسن گفت...

سلام یهدا جان از اشناییت بسیار خوشوقتم و امیدوارم دست به دست هم از این دوران سیاه کشورمون به سلامت عبور کنیم که ما محکومیم به پیروزی.
شک نداشته باش راهی که میری درست وگر نه محمد علی ابراهیمی برات کامنت نمیذاشت.
موفق باشی


اینجا ایران است.
حکومتش ،حکومت امام زمان است.
بر مبنای قرآن است.
رهبرش ،رهبر مستضعفین جهان است.
قوت غالب مردم نان است. بهای نان،به قیمت جان است.
ثروتش برای فلسطینیان است.
دانشگاهش ،ستاره باران است.
جای روشنفکرانش ، زندان است.
هر که فریاد بزند ،از کافران است.
سکوت نشانه مسلمان است.
شرکت در راهپیمایی بزرگترین نشانه ایمان است.
انچه روز به روز ارزان میشود جان انسان است

سيد همه جوره گفت...

سلام منم فيلتر كردن (هرچند كه فقط وبم رو فيلتر كردن ولي توانايي آن را ندارن كه انديشه ام را فيلتر كنن يعني اجازه آن را بهشون نمي دم. خلاصه هستم تا كه هستم )
آدرس وب جديد :
www.farda-sayed2.blogfa.com
همه جوره 2

سیامک گفت...

درود بر یهدا گرامی
کاش در کشوری بودیم که این همه ثروت ملی نداشت شاید در اینصورت زندگی بهتری داشتیم

سیامک گفت...

در ضمن از راهنماییت هم ممنونم

براندو گفت...

این چند روز که نوشته هات رو می خونم واقعا به آینده ایران امیدوار می شم
..............
در رابطه با نظرت وپست خودم
یهدا ذجون به خاطر مسائلی به خدا مجبورم
مرسی بخاطر نظر خوبت

داریوش گفت...

فرمانت به دیده ی سپاسه ام بانو!
امشب چامه ای دگر برای ایران زمین ام سرودم و پیشکش به استاد امید عطایی فرد اش ساخت. فردا برایت در رایانامه می فرستم ، و هم چنین به روز را هم خواهم کرد باز!

میم.دال گفت...

آنجا یا خط خطی ست، یا هذیان رفیق.
بیش از این نیست.
سپاس از نگاهت.

بزرگمهر گفت...

درود یهدا جان
سپاس از حضور پرمهرت
بعضی از دوستان معتقدند وقتی نظرات پیوست باشد، صفحه دیرتر load میشه. اگر نظر تو اینه که صفحه نظرات مجزا دیرتر باز میشه، پس باید یک فکری بکنم!

یهـــدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

بزرگمهر عزیز متاسفانه من نتونستم جوابت رو بدم، اینه که این جا جواب می ذارم امیدوارم ببینیش.
خوب مسئله دیر load شدن اصلن برای پنجره گشودنی برای من تبدیل می شه به اصلن باز نشدن!!
کاش مسئله دیر لود شدن بود!

سینیور زامبی گفت...

مساحت ایران1،648،195 کیلو متر مربع است اونوقت چطوری مساحت زمین 515000 کیلومتر مربع میشه؟

آسمان سخت گفت...

سلام یهدای عزیز
شما اگه در انتهای بخش نظرات اونجا که نوشته مشاهده ی همه ی نظرات رو کلیک کنین اونوقت همه ی نظرات باز میشه و میتونین کامنت زیبای خودتون رو ببینین .
شاد باشین . [گل]

نوشین گفت...

اطلاعیه - نقشه - میدان آزادی - ویدئوی فریاد تا پیروزی - سگهای هار بروزم
پاینده ایران همیشه سبزمان و همیشه عزیزمان
مرگ بر تمامی دشمنان ایران
دشمنان ایران ناکار و مرده باد

سینیور زامبی گفت...

من جدی جواب دادم کیک زرد همونیه که گفتم برو از هر کی میخوای بپرس اصلن از خود دکتر بپرس

مسعود از پارسه گفت...

درود بر يهدا جان

دوست عزيز بايد منو ببخشي نتونستم آپ كردنمو بهت بگم يعني به هيچ كس نتونستم بگم چون اين روزا سرم شلوغه و درگير مشكلات شخصي هستم.الان هم يه وقت آزاد پيدا كردم وامدم به شما سر بزنم.

اي كاش دنيا اينجور كه ميگي بود اما برامون شده يه رويا البته اگه به اين رويا يا واقعيت به احساس فكر كنيم و واقعا اونو تجسم بكنيم چرا كه نشه ذهن انسان هر چيزي رو در موردش فكر كنيم و احساسي بهش داشته باشيم اونو عملي ميكنه.
اميدورم منظورم رو فهميده باشي

پاينده باشي

یهـــــدا (نویسنده وبلاگ) گفت...

مسعود جان، بنده کاملن به نیروی ذهن واقفم.

سارا گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

صدور احکام بی سابقه برای دانشجویان دانشگاه اصفهان

در پی احضار بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان پس از تجمعات ۱۶ و ۱۷ آذر، احکام سنگین محرومیت از تحصیل آنها صادر شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر در میان احکام صادر شده، علی اجاقی و مازیار معصومی هر یک به ۳ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند. این در حالیست که مازیار معصومی 3 ترم ِگذشته نیز محروم از تحصیل بود و در نیم سال جاری تحصیلی نیز از حضور وی در جلسات امتحان پایان ترم جلوگیری شد.بااین حساب محرومیت وی به 7 ترم رسیده است.

همزمان بیش از ۲۰ حکم سنگین محرومیت از تحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به دانشجویان ابلاغ شده است.

فاخته گفت...

يهدا جان! به روزم
خوشحال ميشم تشريف بياري

کوروش گفت...

درود
یهدا جان حرفی که درباره ی چادر میزنی درسته اما عملی نمیشه !
من فعلا چند وقتیه که متهم به "منیست" نویسی(ضد زن)شدم و همینطوری زیر ذره بین یک سری هستم حالا بیام بگم چادر سرتون کنید...
خیلی ها را هم میشناسم که بلد نیستند چادر سر کنند !
برای بعضی ها هم شبیه ناسزا میمونه...

اما درباره ی الله و اکبر فردا شب که خیلی خیلی مهمه با عکس اطلاع رسانی کرده بودم اما انگار عکس ها باز نمیشه !

دستهایم هنوز از خونت سرخ است. 22 بهمن میرسد و سبز خواهم شد، میدانم، میدانم، میدانم!

پاینده ایران

داریوش گفت...

بانو درود ، یهدا درود!

به روز را کردم! بیا از این خامه ام کامه برگیر!

من گفت...

عزیزم همه ی دنیارو با همه ی سیارات دیگه هم بدن بازم همینه که هست تا وقتی که ظالم حاکم باشه...

ارسال یک نظر